Activeer de koppeling tussen Teamleader en ClearFacts

 

Dankzij de integratie tussen Teamleader en ClearFacts kan u er voor zorgen dat de verkoopfacturen die u opmaakt in Teamleader automatisch en rechtstreeks terecht komen in ClearFacts.

In dit item leggen we uit hoe u deze koppeling kan activeren.

Stap 1: Installeer de ClearFacts integratie vanuit de Teamleader Marketplace

Zoek in de Teamleader Marketplace naar de (gratis) ClearFacts app, of gebruik deze rechtstreekse link.

Vanop deze pagina kan u klikken op de “Toevoegen” knop om de ClearFacts-integratie te activeren. Teamleader zal ClearFacts vervolgens de nodige toegangen geven voor uw Teamleader account.

Stap 2: Verbind Teamleader met uw ClearFacts account

Daaropvolgend komt u in een ClearFacts omgeving terecht, waar u dient in te loggen met uw eigen ClearFacts gebruikersnaam en wachtwoord.

Indien u bij Teamleader OF bij ClearFacts over meerdere accounts / dossiers beschikt, zal er in een volgende stap gevraagd worden welke Teamleader accounts gekoppeld moeten worden aan welke ClearFacts dossiers. Dit doet u door per Teamleader departement het juiste ClearFacts dossier aan te duiden:

Wanneer deze stap succesvol wordt afgerond zal u deze bevestiging te zien krijgen:

Stap 3: Gebruik de integratie

Van zodra stap 1 en stap 2 zijn afgerond, zullen de nieuw aangemaakte facturen elke nacht worden doorgestuurd van Teamleader naar ClearFacts. 

Opgelet, enkel facturen waarbij in Teamleader is gekozen voor “Opslaan & Inboeken” worden op die manier verstuurd.

Elke factuur wordt slechts één maal verstuurd van Teamleader naar ClearFacts. Indien u dus de dag na het “inboeken” van een factuur deze factuur nog aanpast in Teamleader, stromen deze aanpassingen niet door naar ClearFacts. In dat geval dient u manueel de nodige correctie-acties te ondernemen (verwijderen van factuur in ClearFacts, downloaden van factuur uit Teamleader, opladen van factuur in ClearFacts)

Tip!

Om deze verkoopfacturen in ClearFacts onmiddellijk door te sturen naar de accountant/boekhouder, kan in de dossierinstellingen de optie “Autoforward Verkoopfacturen” worden geactiveerd.

Om dit te doen klikt u in het KMO-portaal op het gebruikers-icoon rechts bovenaan, en vervolgens op “Dossiersintellingen”. In dit scherm kan u de autoforward activeren voor aan- en/of verkoopfacturen. Van zodra deze optie is ingesteld, worden binnenkomende facturen uit Mail, Dropbox of andere externe applicaties (zoals Teamleader) onmiddellijk doorgestuurd voor verwerking. Op die manier wordt de postbus overgeslagen.

Teamleader en de integratie gratis uitproberen!

Bent u nog geen gebruiker van Teamleader en wenst u deze CRM oplossing en de integratie met ClearFacts uit te proberen?

Dat kan gratis! Neem een kijkje op volgende pagina van Teamleader.