De ClearFacts Mobile App

Via de ClearFacts Mobile App wordt een gedeelte van de functionaliteit van het ClearFacts klantenportaal beschikbaar gesteld voor smartphones. De app vormt zo een handig verlengstuk van het ClearFacts klantenportaal.

De Mobile App heeft als voornaamste doelstellingen:

  • Makkelijk en snel documenten fotograferen en doorsturen naar het klantenportaal (bonnetjes, facturen en diverse documenten)
  • Een opzoeking verrichten in het documentenarchief van het dossier
  • De belangrijkste kerncijfers van een onderneming raadplegen

In dit item lichten we een aantal belangrijke punten toe met betrekking tot de installatie en het gebruik van de app.

Varianten

Er worden twee varianten van de Mobile App aangeboden. Er wordt een generieke variant beschikbaar gesteld onder de naam ‘ClearFacts’ en tevens, voor zij die hierop intekenen, een kantoorspecifieke whitelabel variant.

De klant-eindgebruiker kan beide varianten gratis downloaden in de app-stores.

Waar terugvinden?

De app kan gedownload worden vanuit de App Stores van Google en Apple. Hij kan met andere woorden geïnstalleerd worden op Android en iOS smartphones.

De links naar de generieke variant van de ClearFacts Mobile App in de stores vindt u hier:

Inloggen

  • Na het downloaden van de app dient de login te gebeuren met dezelfde gegevens als die die gebruikt worden bij het inloggen op het webportaal (gebruikersnaam en wachtwoord).
  • Indien de app (nog) niet geactiveerd werd voor het kantoor van de klant-eindgebruiker die inlogt, zal die na het inloggen een boodschap te zien krijgen waarop staat dat hij/zij (tijdelijk) nog geen gebruik kan maken van de app. Eenmaal het kantoor geactiveerd werd, verdwijnt deze boodschap en krijgt de gebruiker toegang.
  • Binnen de app worden alle dossiers beschikbaar gesteld die aan de betreffende gebruiker toegewezen werden door het kantoor. De naam van het geselecteerde dossier staat bovenaan het scherm.
  • Aangezien de app bedoeld is voor de KMO-eindgebruikers, wordt het inloggen met gegevens van kantoormedewerkers niet toegelaten. 

Functionaliteit

  • De functionele focus van de eerste versies ligt op het makkelijk fotograferen/scannen en doorsturen van facturen, documenten, bonnetjes en tickets naar de geselecteerde digitale postbus van het gekoppelde dossier.
  • Indien het gescande document een “bonnetje” betreft, kan er extra informatie toegevoegd worden: categorie, datum, bedrag, betaalmethode, … Op basis van deze extra informatie wordt de verwerking van het boekingsvoorstel geoptimaliseerd.
    • U vindt meer details over de verwerking van “bonnetjes’ in dit nieuwsitem
  • Weergave van de kerncijfers van het van het huidige boekjaar (Bedrijfsopbrengsten, -kosten en -resultaat). Deze gevoelige informatie kan desgewenst ook verborgen worden.
  • Toegang tot het documentenarchief van het geselecteerde dossier.
  • Een document met meerdere pagina’s samenstellen.
  • Gebruikersinterface te kiezen uit Nederlands, Frans en Engels.

In onderstaande video (4’30”) worden de functionaliteiten toegelicht:

Whitelabel variant

De whitelabel app van de ClearFacts app is een kantoorspecifieke variant van de generieke app die als een aparte app zal verschijnen in de app-stores.

De belangrijkste verschilpunten van de whitelabel variant ten opzichte van de generieke variant:

  • Elke whitelabel app krijgt een eigen naam in de app-stores en is te herkennen aan een eigen app-store icon
  • De apps krijgen elk een kantoorspecifiek-logo en een -achtergrondfoto op het login scherm
  • Binnen de apps wordt een specifieke hoofdkleur gebruikt die terugkomt in het kantoorlogo

De whitelabel app-varianten zullen steeds de functionaliteit van de generieke app bevatten.

Opgelet:

  • ‘ClearFacts’ zal in de stores steeds als app-ontwikkelaar vermeld staan voor de whitelabel-varianten.
  • Na activatie van de whitelabel variant zal een gebruiker die (nog) inlogt op de generieke variant, geen toegang meer krijgen tot die variant. Hij zal gevraagd worden om de kantoor-specifieke whitelabel variant te installeren en daarop in te loggen.

Toekomst

Functionaliteit die stapsgewijs zal ingevoerd worden binnen de mobiele app (steeds onder voorbehoud):

  • Push van notificaties & overzicht van uit te voeren acties/taken
  • Raadplegen van de financiële rekeningen (IBANs)
  • Toegang betaalfunctionaliteit
  • Goedkeuringsflow